środa, 19 lutego 2014

Drupal 7: Rozwiązanie problemu "Nie działa wysyłanie emaili dla formularzy Webform"

Wcześniej zainstalowałem moduły "Mail System", "Mime Mail" i "HTML Mail", aby portal mógł wysyłać mejle w formacie HTML. Chodziło mi głównie o mejle Drupal Commerce, gdzie w potwierdzeniu zamówienia chciałem mieć tabelkę z produktami. Jeszcze wcześniej miałem zainstalowany moduł SMTP Authentication Support, dlatego aby to działało należało w Mail System skonfigurować nową klasę MimeMailSystem__SmtpMailSystem, którą ustawiłem dla wszystkich klas:
Site-wide default
HTML Mail module
Mime Mail module

Następnie zainstalowałem moduł Webform, aby dodać do strony swój formularz kontaktowy.
Jak się okazało formularz za nic nie chciał wysyłać mejli.

Dzięki rozwiązaniu opisanemu na forum Drupala udało się to naprawić (wpis #109):
https://drupal.org/comment/6811066#comment-6811066

Musiałem dodać nową konfigurację dla klasy Webform module i mejle zaczęły się wysyłać:


Bardzo ważne, aby pozostawić puste pole dla klucza. Początkowo podałem jaki klucz (zamazana konfiguracja) i mejle się nie wysyłały. W ustawieniach adresów e-mail w webform w sekcji "E-mail header details" wszystkie trzy podałem jako Własne (E-mail subject, E-mail from address, E-mail from name). Nie wiem, czy to miało znaczenie.
Na wszelki wypadek w głównej konfiguracji Webform settings pozostawiłem puste pole "From name". Gdzieś czytałem, że to też może być źródło problemów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz